OldalGazda : Jároli József
keresőoptimalizálás (SEO) szakértő
Online marketing szolgáltatásaim:
Látogatottságnövelés
Keresőoptimalizálás
Keresőmarketing
 
»Bővebben»
Kapcsolatfelvétel:

 
 
Nézetek

Új weboldalak látogatottságának növelése időrendben:

Konkurenciaelemzés

Mielőtt bármibe is fognánk, keressünk rá a lehető legrészletesebben, hogy milyen, hasonló témájú oldalak találhatóak meg az interneten. Nemcsak szigorúan a hasonló témával foglalkozó webhelyeket kell ideérteni, hanem a számunkra fontos Kulcsszavakat tartalmazó, a Találati rangsorban szomszédos egyes weblapokat. Az hasonló témájú webhelyek felderítéséhez kíváló eszközök a Tematikus katalógusok, a hasonló témáról írt cikkek, egyes weblapok feltérképezéséhez pedig a szabadszavas Szabadszavas keresők.

A Konkurencia feltérképezése elsősorban abból a szempontból hasznos, hogy eldöntsük, milyen témákkal kapcsolatban van esélyünk labdába rúgni, milyen témák azok, ahol nem kell emberfeletti erőfeszítések árán megküzdeni minden egyes látogatóért a mi lehetőségeinket messze meghaladó erőforrásokkal rendelkező oldalak ellenében: Mindig lesz olyan speciális szegmens, ahol kiaknázatlan lehetőségek rejlenek (Véletlen sok látogató hatás). Másodsorban ötleteket kaphatunk az oldal kialakításával, szolgáltatásaival kapcsolatban, illetve az optimalizálandó Kulcsszavak kiválasztása tekintetében.

Kulcsszavak

A keresőoptimalizálás minden fázisában gondolnunk kell arra, hogy végsősoron a keresők felől jövő forgalmat a Kulcsszavak fogják generálni. Az oldalakat tudatosan kell megírni úgy, hogy lehetőleg a lehető legtöbb lehetséges kulcsszót tartalmazza. Némi működési tapasztalat után tudni lehet, hogy milyen kulcsszavakra keresve találnak ránk, a minket meghivatkozó oldalak milyen Linkre rakott kulcsszavakat használtak az oldal meghivatkozásánál, illetve hogy a hivatkozó és a hozzánk hasonló oldalakon milyen kulcsszavak találhatóak: ez alapján lehet tovább módosítani a használt kulcsszavakat és elhelyezésüket.

Domainnév

A Domainnév kitalálásán érdemes elidőzni, jól átgondolni. Egyrészt a könnyen megjegyezhető domainnevek fontosak az offline Külső hivatkozások szempontjából, másrészt a domainnévben szereplõ kulcsszavak sokat nyomnak a latba, emellett ha nem raknak más szöveget az oldalunkra mutató linkre, csak a címet, akkor a domainnévben szereplő kulcsszavak a Linkre rakott kulcsszavak szerepét fogják betölteni. Érdemes még szem előtt tartani, hogy a domainnév megváltoztatása az Elérési útvonal megváltozása miatt sok problémát okozhat a későbbiekben.

Értékes tartalom vagy szolgáltatás

Az oldal céljának, célközönségének meghatározása után eldöntendő, hogy mi legyen az a Hozzáadott érték, mellyel hosszútávon látogatókat vonzhatunk. Ha egy oldal önmagában értékes, akkor számíthatunk rá, hogy az aktív keresõoptimalizálás idõszaka után magától is nõni fog mind a látogatók, mind a Külső hivatkozások száma, ahogy egyre többen hivatkozzzák meg oldalaikról az általunk előállított értéket.

Tartalomkezelő rendszer (TKR)

Ha a számtalan előre megírt Tartalomkezelő rendszer (Content Management System, CMS) valamelyikének felhasználásával, testreszabásával írjuk meg oldalunkat, akkor a webhely működésének technikai részletei helyett az Értékes tartalom létrehozására koncentrálhatunk, illetve élhetünk a dinamikus tárhelyek által nyújtott előnyökkel. Kisebb oldalak esetén -melyek nem nagyon fognak változni- azonban a statikus weboldalak is jó megoldást jelenthetnek.

Tárhelyek

A Tárhely kiválasztása't elsősorban a választott tartalomkezelő rendszer, vagy az általunk használni kívánt szkriptnyelv befolyásolja. A választott hoszting környezetet szolgáltató cégek közül az olyan kiegészítő szolgáltatások minősége alapján választhatunk, mint pl. a rendelkezésre álló Látogatottsági statisztika vagy hogy lehet-e Aldomain-eket használni. További kérdés, hogy megfelenek-e esetleg céljainknak az ingyenes tárhelyek által nyújtott szolgáltatások.

Regisztrálás

A Keresőoldalakra regisztrálás legyen az első, miután már működik a domainnév és elhelyeztünk valami teljesen egyszerű lapot tárhelyünkön.

Az oldalak megírása

A Webhely-optimalizálás során technikai paramétereket a keresőszolgáltatások speciális követelményei szerint kell beállítani.

  • Ha Tartalomkezelő rendszer segítségével írjuk oldalunkat, akkor csak a [Webhely Struktúrálása]? és az oldalak címének (TITLE) és leírásának (Description Meta tagok) megfelelő megadása, a Kulcsszavak kiválasztása és elhelyezése az a feladat, ahol a kereső-optimalizálás szempontjait szem előtt kell/lehet tartani. A későbbiekben azonban a jobb eredmények eléréséhez szükség lehet a tartalom-kezelő testreszabására is.
  • Ha kézzel írjuk meg az oldalt, akkor érdemes elkerülni a Problémás technológiák használatát, és törekedni arra, hogy oldalunk a Webes szabványok szerint írjuk.

Linknépszerűség növelése

A Külső hivatkozások létrehozása érdekében - ha már lekerült az oldalról az "építés alatt" tábla - érdemes a Katalógusokba regisztrálással foglalkozni, továbbá a Linknépszerűség növelése'nek egyéb módszereivel is élni: a hasonló témájú oldalakról mutató linkek számának növelése érdekében kérjük meg az első lépésben már feltérképezett oldalakat (melyek nem feltétlenül számítanak Konkurencia'nak) és minden más, a témához kapcsolódó oldal üzemeltetőit, hogy helyezzenek el oldalaikon ránk mutató hivatkozásokat, illetve adjuk hozzá az oldalunkra mutató linkeket olyan oldalakon ahol pedig hozzászólások, szerkesztések formájában magunk is hozzáadhatunk tartalmat ([Fórum]?ok, Wikik, Weblogok, Közösségi linkoldalak, stb.).

Frissítés

A friss tartalom segíti a weboldal megfelelő pozicionálását, a régóta változatlan tartalmú oldalak hajlamosak hátrébb csúszni a találati listákban. Arra kell törekedni, hogy a Keresőrobotok látogatásai között változzék az oldal valamelyest. Ez akár történhet a tartalom bővítése, aktualizálása révén, de akár a látogatói hozzászólások vagy dinamikusan változó, automatikusan generált tartalom segítségével.

Nyomonkövetés

Az oldal elkészültével korántsem értek véget a kereső-optimizátor feladatai, sőt a legszebb feladatok csak ekkor követkenek: A Látogatottsági statisztika rendszeres nyomonkövetése, Külső hivatkozások számának növelése, a keresőoldalak Találati rangsorai változásainak figyelése, a Keresők segítségével történő nyomonkövetés, majd a kapott eredmények alapján az oldal módosítása, az elvégzett munka értékelése, finomítása. A Véletlen sok látogató hatás miatt nehezen jósolható meg, hogy mennyire lesz sikeres a kereső-optimalizálás, ezért szükséges a folyamatos odafigyelés. Így fel tudjuk mérni, mely témák lettek váratlanul sikeresek, és bővíthetjük az oldal tartalmát ezekben az irányokban. Ne essünk túlzásokba, és próbáljuk máshol még nem fellelhetõ tartalommal feltölteni az oldalt. Némi idő elteltével kiderül, hogy milyen kulcsszavakkal kapcsolatban szükséges erősíteni, milyen kulcsszavakat kell használni az Oldal kulcsfontosságú részeiben. El kell dönteni, hogy a sikeres kulcsszavak irányába mozdulunk -mégha gyakran emiatt az eredeti céljainkkal nem is teljesen egyező irányt kellene venni-, vagy az általunk kitűzött irányt tartva a kevésbé sikeres kulcsszavakat erőltetjük.

Ám ha el is marad az oldal további fejlsztése, biztosak lehetünk benne, ha jó munkát végeztünk, akkor az elkövetkezendő fél-egy évben megfigyelhető lesz ahogy az oldal "beágyazódik" a web szövetébe, és folyamatosan növekvõ számú látogatót vonz: Statisztikailag minél több a látogatónk, annál többen fogják meglinkelni az oldalt, és minél többen hivakoznak az oldalra, annál több látogatónk fog érkezni a keresők felől, és így tovább...


comments:

Tanúlságos írás! -- Wed, 10 Jan 2007 14:43:44 -0500 reply
Tisztelt Jároli József!

Elolvastam a fentieket és azt kell, hogy mondjam, még a magam fajta analfabéta is könnyen megértheti. Világos és közérthető. Gratulálok az íráshoz!

Üdvözlettel: Gergely Árpád, ecsetforgató. www.galeria-gergely.hu

Nekem nem sikerült -- Tue, 10 Apr 2007 16:04:40 -0400 reply
Kedves Jároli úr nekem nem sikerült.Valami Egyszerübb leírást ha tudna küldeni megköszöném. Üdv:Sz. József szijo.glnv@freemail.hu

Re: Nekem nem sikerült -- Tue, 10 Apr 2007 16:12:49 -0400 reply
Kedves József, két út áll Ön előtt: vagy rászánja az időt, hogy gondosan átolvassa az itt leírtakat, vagy megbíz valakit a Honlap-optimalizálás szolgáltatók közül, hogy végezze el mindezt Ön helyett.

Re: Nekem nem sikerült -- Wed, 11 Apr 2007 03:27:36 -0400 reply
Vagy Ön megbíz valakit az optimalizálók közül hogy jó magas összegért magyarázzák el Önnek azt, ami itt ingyenesen teljesen világosan elérhető.

... -- Wed, 11 Apr 2007 03:43:02 -0400 reply
Sziasztok!

Google kereső segítség!

Annak ideén amikor regisztráltam a googleban az oldalt, volt lehetőség rövid bemutatkozó szöveget írni ami megjelenik a keresőben a html cim és a kereset szó között található szöveg.

Ez mostmár úgye nincs, viszont ezt a szöveget szeretném megváltoztatni, hogyan tudom azt elérni, hogy ez a szöveg más legyen?

Egy példa, hogy mire gondolok és mit szeretnék megváltoztatni. Ha beírod azt a googleba, hogy példa és az ott megjelenő szöveget ezt:

---Példa. ... Következo: Összefüggés az autokorrelációs függvény és az Fel: Véletlenszeru jelek autokorrelációs függvényei Elozo Példa ... ---

Ezt a szöveget régen meg lehet adni a googlenak, most viszont nem és a régen megadott szöveget szeretném megváltoztatni, ezt hogyan tudom megcsinálni elérni, hogy ott más legyen látható?

Köszönöm a segítségeket!!!

Köszönöm -- Mon, 16 Apr 2007 11:48:43 -0400 reply
Szeretném megksözönni a segítséget, mert gigantikus összegekért vállalná el egy cég és nagyon érthetően levan írva minden hogy lehet az oldalunkat megosztani a legjobban a világgal.

köszönöm még1x

... --Longhand, Mon, 16 Apr 2007 11:56:11 -0400 reply
Desciption META elemben lehet meghatározni, hogy mi az általad megjelentetni kívánt szöveg a weboldaladdal kapcsolatban amit lárni szeretnél.

Ha nem szeretnéd, hogy az oldaladon talált szöveget láss viszont csak a descriptoon-t mindig akkor a <META NAME="GOOGLEBOT" CONTENT="NOSNIPPET"> parancsal a headerben megteheted, de ez együtt jár azzal is, hogy archíválni sem fogja az oldaladat a kereső.

... --Longhand, Mon, 16 Apr 2007 12:00:06 -0400 reply
mailben átment a parancs, itt kimaradt NOSNIPPET-ről van szó.

kicseréltem a kacsacsőrt --OldalGazda, Mon, 16 Apr 2007 12:04:07 -0400 reply
kicseréltem a kacsacsőröket lt-re meg gt-re, és így nem akarja HTML-ként rendereli már a rendszer.

kicseréltem a kacsacsőrt --Longhand, Mon, 16 Apr 2007 12:06:25 -0400 reply
ja értem, akkor escape kódokat használok legközelebb! Köszi a korrekciót!

Kiváló -- Sat, 26 Jan 2008 02:45:31 -0500 reply
Kiváló cikk, köszönöm!

Kiváló -- Sat, 26 Jan 2008 02:45:45 -0500 reply
Kiváló cikk, köszönöm! Norbi

oldal -- Wed, 15 Apr 2009 06:43:39 -0400 reply
Arra van ötlete valakinek, hogy honnan tudhatnám meg, hogyha két hétel ezelőtt a a site:oldalam -ra 950 oldalt sorolt fel a gugli, és folyamatosan csökkenve most már csak 780-at akkor mely oldalak tűnnek el, és esetleg miért?

Nézegettem sokáig, de nem jöttem rá... az igazán lényegesek maradtak, helyezés szinten is.

még valami... -- Wed, 15 Apr 2009 06:49:41 -0400 reply
... és az hogy lehet, hogy egy olyan oldal indexelve van a domainemről ami soha sem létezett? oldalam.hu és a végén id= ... sexshop.com, ami létező oldal is. Nem ugrik sehová, ha beírom a keresőbe marad az oldalamon, csak a sitemapben vettem észre, a Google-tól való lekérdezés közben került bele, aztán utána néztem (site:oldalam és az id) és tényleg indexelve van. Ráadásul az oldal statikus, tehát nem lehet valami adatbázis buhera, a kódban pedig semmit sem találtam.

Lehet, hogy a szolgáltatótól kéne érdeklődni...?

RE:oldal --OldalGazda, Thu, 16 Apr 2009 08:59:18 -0400 reply
Ez egyrészt nem akkora jelentőségű különbség, hogy foglalkozni kelljen vele, másrészt meg szerintem talán még simán belefér abba a pontatlanságba, amivel a Google dolgozik. Csomó információt ugyanis az első lekérdezésnél még csak kábé mond meg neked, azért mert így sokkal kevesebb energiájába kerül válaszolni. Klasszikusan így van ez az oldalon belül talált lapok számával: először sok esetben csak egy közelítő adatot kapsz, majd ha elkezdesz lapozgatni a találati listákon belül, a 10. oldalon már látni fogod, hogy más számot ír ki, vagy nem is lesz tizedik oldal, hiszen ahogy kérdezgetted, menet közben kiderítette, hogy nincs is pontosan annyi oldala neki az adatbázisában. Másfelől pedig minél bonyolultabb az oldalad, annál inkább előfordulhatnak olyan funkciók rajta, melyek az oldal tartalmát nem változtatják meg, viszont egy új URL-t jelentenek. Például e hozzászólás címe mellett is ilyen linkeket találhatsz. Ha tehát Tartalomkezelő rendszered van, akkor annak funkciói miatt lehetnek plusz URL-ek, ha pedig magad csináltad az oldalt, akkor sokszor azért lehetnek ilyen kvázi duplikált URL-ek, mert oldalad technikai kialakításánál nem vetted figyelembe, hogy a keresőrobotok minden közzétett linket letapogatnak, mégha egy kapcsolatfelvételt vagy nyomtatási verziót rejtő aloldalról is van szó. Mellesleg láttam már olyat, hogy a Google beindexelt az egyik oldalamról olyan találati listákat, melyeket csak egy adott szó keresőmezőbe történő írása által lehet elérni. Az a gyanúm, hogy néha bepróbálkozik egy-egy form kitöltésével is a robot, hogy ezáltal esetleg a Láthatatlan webet jobban fel tudja deríteni.

Köszi -- Mon, 19 Oct 2009 21:36:41 -0400 reply
Köszönöm az értékes információkat! Üdv. A Piercing Mester www.piercingmester.uw.hu

Domain nevek -- Mon, 02 Nov 2009 14:50:17 -0500 reply
Üdv!

Van egy weboldalam és ugyan abban a kategóriában még kb 5 elég jo domain nevem. Kereső optimalizálási szempontból probléma lehet, ha az össze domain-t átirányitom egy oldalra?

domain nevek -- Mon, 02 Nov 2009 23:28:47 -0500 reply
A konkurenciádnak mindenképp jó lenne. Amit tervezel, maximálisan kimeríti a tartalomduplikáció fogalmát. A google bünteti.

domainátirányítás -- Tue, 03 Nov 2009 01:19:23 -0500 reply
Egyáltalán nem probléma az átirányítás. Csak annyit kelll tenni, hogy 301-es hivatkozást teszel az átirányításhoz a webszerver config fájlba. A google ajánlja ezt, hogy ne tekintse az oldalt duplikált tartalomnak. Nézd meg a webmaster tools-ban a leírását.

domainátirányítás -- Wed, 04 Nov 2009 05:17:51 -0500 reply
"A" rekord (IP cím) megadásával, vagy URL alapján irányítsam át? Mit ajánlotok?

... -- Wed, 04 Nov 2009 05:32:41 -0500 reply
Teljesen mindegy, a végeredmény ugyanaz. Átirányíthatod fájlból Header-el is...

Visszacsúszás -- Thu, 15 Mar 2012 12:32:31 -0400 reply
Helo

Van egy web lapom amit nem rég készítettem és helyeztem el egy *.hu domain név alá. A régi oldalam *.atw.hu-n üzemelt. (Azon oldalakra tettem egy átutaló linket.) Majd elkedztem közösségi portálokon megosztani az uj oldal elérhetőségét, linkgyüjteményekbe (javítást kértem) további helyekre tettem ki az oldalam. Jó is volt, a nevemre majdnem az első lettem jóformán 1 hét leforgása alatt. Igen ám de (nem tudom hogy közvetlenül attól-e de arra emlékszem hogy onnantól) az oldalamban változtattam némi leírást, de csak a tartalomban (body) és ahogy néztem teljesen lecsusztam a nevemmel a google-ban. A régi odlalam No1 a nevemre, de az uj pár hete 7 volt most a 12-ik rp szinte már nem is jegyzi.(mikor eliundult és ugye jöttek a találatok, feljött a nevemre a googléban rp2-re. Mitől lehet ez? Igaz a találatok száma is ugyebár lecsökkent akkor volt egy nagy látogatottsági időszak mig "betelet a közösségi portál".

Visszacsúszás -- Thu, 15 Mar 2012 12:33:10 -0400 reply
Helo

Van egy web lapom amit nem rég készítettem és helyeztem el egy *.hu domain név alá. A régi oldalam *.atw.hu-n üzemelt. (Azon oldalakra tettem egy átutaló linket.) Majd elkedztem közösségi portálokon megosztani az uj oldal elérhetőségét, linkgyüjteményekbe (javítást kértem) további helyekre tettem ki az oldalam. Jó is volt, a nevemre majdnem az első lettem jóformán 1 hét leforgása alatt. Igen ám de (nem tudom hogy közvetlenül attól-e de arra emlékszem hogy onnantól) az oldalamban változtattam némi leírást, de csak a tartalomban (body) és ahogy néztem teljesen lecsusztam a nevemmel a google-ban. A régi odlalam No1 a nevemre, de az uj pár hete 7 volt most a 12-ik rp szinte már nem is jegyzi.(mikor eliundult és ugye jöttek a találatok, feljött a nevemre a googléban rp2-re. Mitől lehet ez? Igaz a találatok száma is ugyebár lecsökkent akkor volt egy nagy látogatottsági időszak mig "betelet a közösségi portál".


Google
 

A webni.innen.hu lassan nyugdíjba vonul.
Kérlek, hozzászólásodat inkább a www.oldalgazda.hu/forum oldalon tedd meg,
kiváltképp, ha OldalGazdától szeretnél választ várni és nem egy korábbi hozzászólásra válaszolsz.

Hozzászólás címe:
Hozzászólás szabályai
Hozzászólás szövege: (linket csak regisztrált felhasználók illeszthetnek be!)
Hozzászólásoddal örömet szerzel! ( 106 előfizető ) A hozzászólásokhoz JavaScript szükséges!