Mi a keresőmarketing?

A keresőmarketing sok tekintetben összemosódik a Keresőoptimalizálás fogalmával. Talán úgy a legcélszerűbb megkülönböztetni a kettőt, hogy míg a Keresőoptimalizálás fizetett hirdetések igénybevétele nélkül vonz több látogatót a Szabadszavas keresők felől pusztán az organikus Találati rangsorra koncentrálva, addig a Keresőmarketing a keresőoldalakon, vagy más weboldalakon kulcsszó alapú fizetett megjelenésekkel igyekszik minél több látogatót beszerezni. (Például az AdSense, AdWords páros, a [Yahoo! Search Marketing]?, Microsoft reklámprogramok vagy a CTNetwork?, Etarget rendszerek segítségével.) Leginkább azonban úgy szokták meghatározni e két fogalom viszonyát, hogy a Keresőoptimalizálás a Keresőmarketing különféle módszereinek egyike. (A keresőmarketing pedig az online marketing egy ága.)

Keresőmarketing kontra optimalizálás

Ha bizonyos Kereső-kifejezések esetén akkora verseny van, hogy csak aránytalanul nagy befektetéssel vagy hosszú átfutási idővel lehetne elérni, hogy az oldal a Top 10 pozíció valamelyikét foglalja el a organikus találati listákban, akkor logikus lehet a fizetett hirdesekkel való megjelenés ezekben a problémás találati listákban. Továbbá a fizetett eszközök segítségével megjelenhet az oldal olyan Kulcsszavakra is, melyre nem lehetne optimalizálni valamilyen okból az oldalt: például a konkurens termékkel, szolgáltatásal kapcsolatba hozható kulcsszavak esetén. Puszta pénzkidobás lenne azonban olyan Kereső-kifejezésekre megjeleníteni fizetett hirdetést, melyekre egyébként is előkelő helyen jelennénk meg a organikus Találati rangsorban (pl. saját márkanév). Az oldal keresőoptimalizálásának és a keresőmarketingjének tehát ideális esetben összhangban kell lennie.


comments:

it-business cikk a kontextusos hirdetésekről --OldalGazda, Sun, 18 Feb 2007 13:30:47 -0500 reply
http://it-business.hu/engine.aspx?page=showcontent&content=itb-06-07-cimlapon-celba

Célba lőtt hirdetések

Korrekt összefoglalása annak, amit a keresőkben és az egyéb oldalakon kulcsszó alapú kontextusban megjelenő hirdetésekről (AdWords, Etarget) alapszinten tudni érdemes.

it-business cikk -- Sun, 18 Feb 2007 14:35:32 -0500 reply
Jó cikk, bár mókás, hogy a MFA-jelenség a cikk egyik doboza szerint "eddig csak külföldön észlelt".

Re: it-business cikk --OldalGazda, Sun, 18 Feb 2007 14:38:25 -0500 reply
Nem mindenki olvassa ezt az oldalt, ráadásul eddig még egy újságíró sem keresett meg, hogy segítsek neki a cikkírásban, vagy mondjak szakmai véleményt arról, amit leírt. Hiába no, nehéz "a téma elismert szakértőjévé" válni... ;)

Elismert szakértő -- Sun, 18 Feb 2007 17:31:13 -0500 reply
Ahhoz valamennyire nyomulni is kéne, abban pedig talán még nem jeleskedtél ezidáig :-)

Re: Elismert szakértő --OldalGazda, Mon, 19 Feb 2007 03:23:40 -0500 reply
That's a correct statement, Sir. JJózsef

Keresőoptimalizálás vs keresőmarketing --Profit, Sun, 12 Aug 2007 05:55:47 -0400 reply
Érdekes volt a két fogalom összehasonlítása, amelyben az került kifejtésre, hogy a "keresőoptimalizálás" az ingyenes megoldások híve míg a keresőmarketing a fizetett hírdetések világa. Szerintem ez nem így van, bár lehet tévedek. SZVSZ a keresőoptimalizálás, semmi másra nem terjed ki csak az adott honlapon belüli intézkedésekre, hogy különböző kulcsszavakra, hogy juthatna előrébb az adott weboldal a keresőben. Vannak is cégek, akik jó pénzért megfelelően optimalizálják bárki weboldalát. A keresőmarketing alatt viszont az összes olyan technikát értem, amely elősegíti a weboldal terjedését. Azaz egy jó keresőmarketinggel megfejelve a keresőoptimalizálás csodákra lehet képes. A keresőmarketing tárgykörébe tartozik a külső felénk mutató linkek begyűjtése, s annál lazább munkával tudunk előrébb jutni keresőmarketing tevékenységünkkel, minél profibban lett kivitelezve a keresőoptimalizálásunk. Úgy gondolom a fizetett hírdetések már annyira nem a keresőmarketing része, én azt inkább külső reklámnak hívom. Pl. amikor megnézünk egy céges weboldalt és látjuk, hogy 0/10 PR értéket képvisel, akkor először az a benyomásunk, hogy a kutya se nézi az oldalt. Pedig ez nem biztos, hogy így van, mert lehet a cég rendesen, intenzíven nyomatja a külső marketinget (reklámokat), s ugyan ez pénzébe kerül de mégis vissza jön neki a lé . . . szóval a fizetett hírdetéseket nem jegyezném a keresőmarketing részeként.

SEO

hitetlen -- Sun, 12 Aug 2007 15:37:00 -0400 reply
a keresőmarketing egy vállfaja a keresőoptimalizálás és a fizetett hívatkozások is - akár tetszik, akár nem - hiszen a fizetett hírdetés is a keresőhöz köthető (adwords) - ezt nem mi döntjük el, hanem külföldi hagyományai vannak. Másrészt nálunk sokan gondolják (tévesen), hogy a keresőmarketing egyenlő az adword-szel... Keresőhöz köthető marketing tevékenység az optimalizálás és a a fizetett reklámok is, nem??

hitetlen -- Sun, 12 Aug 2007 17:37:43 -0400 reply
Befejezthetnéd, hogy más user nevén irogatsz ide be.

üdv hitetlen

0 -- Sun, 12 Aug 2007 20:38:37 -0400 reply
Teljesen igazad van...minek Okoskodsz itt más nevében?

Keresőmarketing Nap 2007 --OldalGazda, Sat, 27 Oct 2007 02:53:56 -0400 reply
http://www.keresomarketingnap.hu/

Tematikus napot szerveznek annak a keresőmarketingnek, amely manapság talán a legjobban foglalkoztatja azokat a hirdetőket és digitális marketinggel foglalkozókat, akik közvetlenebbül akarják megszólítani a potenciális vevőkört. Rövid és velős formában - amilyen egy jó keresőmarketing is - elmondanak a kattintás alapú kampányoktól kezdve, a pontos mérések módszerén át a sikeres keresőmarketing kampányok titkáig bezárólag mindent. Egy nyitott beszélgetés lesz ez, ahol a hazai keresőmarketing piac meghatározó szereplőinek és kiváló külföldi szakembereknek tehetnek fel az érdeklődők kérdéseket.

Mikor és hol?

» 2007. november 7.-én, a Magyar Telekom Székházban a Keresőmarketing Napon!


Google
 

A webni.innen.hu nyugdíjba vonult, hozzászólások letiltva.