Keresőmarketing

július 27, 2005

Mi a keresőmarketing?

A keresőmarketing sok tekintetben összemosódik a Keresőoptimalizálás fogalmával. Talán úgy a legcélszerűbb megkülönböztetni a kettőt, hogy míg a Keresőoptimalizálás fizetett hirdetések igénybevétele nélkül vonz több látogatót a Szabadszavas keresők felől pusztán az organikus Találati rangsorra koncentrálva, addig a Keresőmarketing a keresőoldalakon, vagy más weboldalakon kulcsszó alapú fizetett megjelenésekkel igyekszik minél több látogatót beszerezni. (Például az AdSense, AdWords páros, a [Yahoo! Search Marketing], Microsoft reklámprogramok vagy a CTNetwork, Etarget rendszerek segítségével.) Leginkább azonban úgy szokták meghatározni e két fogalom viszonyát, hogy a Keresőoptimalizálás a Keresőmarketing különféle módszereinek egyike. (A keresőmarketing pedig az online marketing egy ága.)

Keresőmarketing kontra optimalizálás

Ha bizonyos Kereső-kifejezések esetén akkora verseny van, hogy csak aránytalanul nagy befektetéssel vagy hosszú átfutási idővel lehetne elérni, hogy az oldal a Top 10 pozíció valamelyikét foglalja el a organikus találati listákban, akkor logikus lehet a fizetett hirdesekkel való megjelenés ezekben a problémás találati listákban. Továbbá a fizetett eszközök segítségével megjelenhet az oldal olyan Kulcsszavakra is, melyre nem lehetne optimalizálni valamilyen okból az oldalt: például a konkurens termékkel, szolgáltatásal kapcsolatba hozható kulcsszavak esetén. Puszta pénzkidobás lenne azonban olyan Kereső-kifejezésekre megjeleníteni fizetett hirdetést, melyekre egyébként is előkelő helyen jelennénk meg a organikus Találati rangsorban (pl. saját márkanév). Az oldal keresőoptimalizálásának és a keresőmarketingjének tehát ideális esetben összhangban kell lennie.

A „Keresőmarketing” című bejegyzést 2005. 07. 27. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2008. 04. 02., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

it-business cikk a kontextusos hirdetésekről

2007. 02. 18. 13:30 · OldalGazda →

http://it-business.hu/engine.aspx?page=showcontent&content=itb-06-07-cimlapon-celba

Célba lőtt hirdetések

Korrekt összefoglalása annak, amit a keresőkben és az egyéb oldalakon kulcsszó alapú kontextusban megjelenő hirdetésekről (AdWords, Etarget) alapszinten tudni érdemes.

it-business cikk

2007. 02. 18. 14:35 · Névtelen hozzászóló →

Jó cikk, bár mókás, hogy a MFA-jelenség a cikk egyik doboza szerint „eddig csak külföldön észlelt”.

Re: it-business cikk

2007. 02. 18. 14:38 · OldalGazda →

Nem mindenki olvassa ezt az oldalt, ráadásul eddig még egy újságíró sem keresett meg, hogy segítsek neki a cikkírásban, vagy mondjak szakmai véleményt arról, amit leírt. Hiába no, nehéz „a téma elismert szakértőjévé” válni… 😉

Elismert szakértő

2007. 02. 18. 17:31 · Névtelen hozzászóló →

Ahhoz valamennyire nyomulni is kéne, abban pedig talán még nem jeleskedtél ezidáig 🙂

Re: Elismert szakértő

2007. 02. 19. 03:23 · OldalGazda →

That’s a correct statement, Sir. JJózsef

Keresőoptimalizálás vs keresőmarketing

2007. 08. 12. 05:55 · Profit →

Érdekes volt a két fogalom összehasonlítása, amelyben az került kifejtésre, hogy a „keresőoptimalizálás” az ingyenes megoldások híve míg a keresőmarketing a fizetett hírdetések világa. Szerintem ez nem így van, bár lehet tévedek. SZVSZ a keresőoptimalizálás, semmi másra nem terjedki csak az adott honlapon belüli intézkedésekre, hogy különböző kulcsszavakra, hogy juthatna előrébb az adott weboldal a keresőben. Vannakis cégek, akik jó pénzért megfelelően optimalizálják bárki weboldalát. A keresőmarketing alatt viszont az összes olyan technikát értem, amelyelősegíti a weboldal terjedését. Azaz egy jó keresőmarketinggel megfejelve a keresőoptimalizálás csodákra lehet képes. A keresőmarketing tárgykörébe tartozik a külső felénk mutató linkek begyűjtése, s annál lazább munkával tudunk előrébb jutni keresőmarketing tevékenységünkkel, minél profibban lett kivitelezve a keresőoptimalizálásunk. Úgy gondolom a fizetett hírdetések már annyira nem a keresőmarketing része, én azt inkább külső reklámnak hívom. Pl. amikor megnézünk egy céges weboldalt és látjuk, hogy 0/10 PR értéket képvisel, akkor először az a benyomásunk, hogy a kutya se nézi az oldalt. Pedig ez nem biztos, hogy így van, mert lehet a cég rendesen, intenzíven nyomatja a külső marketinget (reklámokat), s ugyan ez pénzébe kerül de mégis vissza jön neki a lé . . . szóval a fizetett hírdetéseket nem jegyezném a keresőmarketing részeként.

SEO

hitetlen

2007. 08. 12. 15:37 · Névtelen hozzászóló →

a keresőmarketing egy vállfaja a keresőoptimalizálás és a fizetett hívatkozások is – akár tetszik, akár nem – hiszen a fizetett hírdetés is a keresőhöz köthető (adwords) – ezt nem mi döntjük el, hanem külföldi hagyományai vannak. Másrészt nálunk sokan gondolják (tévesen), hogy a keresőmarketing egyenlő az adword-szel… Keresőhöz köthető marketing tevékenység az optimalizálás és a a fizetett reklámok is, nem??

hitetlen

2007. 08. 12. 17:37 · Névtelen hozzászóló →

Befejezthetnéd, hogy más user nevén irogatsz ide be.

üdvhitetlen

0

2007. 08. 12. 20:38 · Névtelen hozzászóló →

Teljesen igazad van…minek Okoskodsz itt más nevében?