OldalGazda : Jároli József
keresőoptimalizálás (SEO) szakértő
Online marketing szolgáltatásaim:
Látogatottságnövelés
Keresőoptimalizálás
Keresőmarketing
 
»Bővebben»
Kapcsolatfelvétel:

 
 
Nézetek

Melyik kereső továbbítja a legtöbb látogatót a weboldalakra?

A keresőoldalak részesedését a magyar nyelvű keresőpiacon nem egyszerű pontosan behatárolni. Egyes keresőszolgáltatások auditálják forgalmukat, így például vizsla24.hu, a kurzor.hu forgalmáról pontos adatokat lehet szerezni, a többi fontos kereső esetében azonban nem lehet látogattsági adatokhoz hozzájutni.

Szerencsére a keresőoldalak forgalmát úgy is ki lehet következtetni, hogy megvizsgáljuk, hogy egy átlagos weboldal forgalmának hány százaléka érkezik az egyes keresőoldalak felől: a teljes értékű Látogatottsági statisztika ugyanis megjeleníti az egyes keresők felől érkező forgalom nagyságát, keresők szerint lebontva. Az alábbi eredmények 50 véletlenszerűen kiválasztott weboldal látogatottsági statisztikáinak elemzését tükrözik, 2006. júliusának átlagait alapul véve. A vizsgált oldalak ezidő alatt közel egymillió, pontosabban 909.471 látogatást regisztráltak, a keresők felől érkező látogatók száma pedig 203.378 volt. A keresők által továbbított forgalom 22.36 %-át tette ki a vizsgált oldalak forgalmának.

Keresőoldalak piaci részesedésének becslése

Google 62.71 %
Lap.hu
25.16 %
Vizsla24.hu
7.41 %
Tango.hu
1.43 %
Kurzor.hu
0.74 %
Yahoo!
0.68 %
Lapozz.hu
0.68 %
Altavista
0.40 %
MSN Search
0.38 %
Linkek.hu
0.30 %
Heureka.hu
0.20 %

Keresőoldalak részesedése a magyar keresőpiacon.


A fenti listában többfajta kereső is megtalálható: egyrészt a tisztán Szabadszavas keresők, mint a heureka.hu, az MSN kereső, kurzor.hu, másrészt az elsősorban Szabadszavas keresőkként használt, de kisebb jelentőségű Tematikus katalógusokat is üzemeltető oldalak, mint a Yahoo! kereső, a Google kereső, harmadrészt pedig a gyakorlatilag tisztán Tematikus katalógusok, mint a startlap.hu lap.hu aloldalai.

A Google esetében a Google szabadszavas kereső és a Google képkereső eredményei együtt szerepelnek. Jól mutatja a képkeresés súlyát, hogy a Google felől érkező fordalom 29.31 %-át a képkereső generálta, ez a vizsgált oldalak összes forgalmának 18.4 százalékát jelenti.

Az eredményekből jól látható, hogy a Google uralja a piacot, emellett a lap.hu és a vizsla24.hu oldalairól érkezik számottevő forgalom: a többi kereső egy nagyságrenddel kisebb forgalmat továbbít a vizsgált magyar nyelvű weboldalakra. Figyelembevéve, hogy a lap.hu oldalak nem szabadszavas keresők, a Google dominanciája még erőteljesebb, még akkor is, ha a vizsla24 felől érkező forgalom nagyobb hányadáért a Yahoo! kereső adatbázisát használó vizsla24 szabadszavas keresője felelős, nem pedig az ugyanitt elérhető katalógus.

Kisebb keresőoldalak részesedése

Kisebb keresőoldalak részesedése a magyar keresőpiacon.

A feltörekvő keresők mezőnyét a tango.hu uralja. A mezőny többi tagja közé a magyar piaccal különösebben nem foglalkozó nemzetközi keresők és néhány egyedi fejlesztésű magyar kereső tartozik. A köztük lévő különbségek gyakorlatilag a hibaszázalék határán belül vannak.

Mi változott az elmúlt egy évben?

Idei és tavaly vizsgálatok összehasonlítása.

Mivel az egy évvel ezelőtti vizsgálat más weboldalak és másfajta látogatottsági statisztikák alapján készült (lásd: Keresőoldalak összehasonlítása (2005. augusztus)), ezért nem lehet egy az egyben összehasonlítani a két vizsgálat eredményét. Annyi azonban jól látszik, hogy a kurzor.hu a www.google.hu domainnév elvesztésével, (és ezzel látogatottsága megharmadolódásával) átadta harmadik helyét a vizsla24 keresőoldalnak, ráadásul az azóta indult tango.hu is beelőzte, míg a többi keresőoldal esetében nem történt különösebb változás.

Mennyire pontosak ezek az adatok?

Keresőpiaci arányok az oldal látogatottságától függően

A fenti diagramok vizsgált oldalak közül a 10 legnagyobb és a 10 legkisebb látogatottságú oldal felé érkező forgalmat hasonlítják össze: A diagramok jól mutatják azt a tendenciát, hogy minél kisebb látogatottságú egy weboldal, arányaiban annál nagyobb szerepe lesz a szabadszavas keresőknek a látogatottság növelésében. Jól látszik, hogy a kis forgalmú oldalaknál csökken a lap.hu linkgyűjtemények szerepe, és a vizsla24 felől érkező forgalom is kisebb lesz, vélhetőleg a katalógus által generált forgalom mértékének megfelelően. Ez a jelenség jól magyarázható azzal, hogy egyrészt pont attól lehet kisebb forgalma egy weboldalnak, ha elmarad a weboldal regisztrációja a linkgyűjteményekben, illetve a linkgyűjtemények felől érkező forgalom függ az oldal témájának népszerűségétől. Egy nagyobb forgalmú oldal ugyanis vélhetőleg nagyobb érdeklődésre számot tartó témákkal foglalkozik, tehát a nagyobb látogatottságú aloldalaira jegyzik be az egyes katalógusoknak is.

A két diagram egyértelműen mutatja a Google dominanciáját, a lap.hu oldalak fontosságát, a vizsla24 és a tango.hu kisebb, ám még mindig kimutatható szerepét, továbbá az összes többi keresőoldal által továbbított forgalom elhanyagolható mértékét. Ha mást nem, ezeket a tényeket nagy biztonsággal ki lehet jelenteni, még 50 weboldal látogatottságának elemzése alapján is.

Keresők felől érkező forgalom arányai a különböző weboldalakon.

Mindezt ez a diagram is alátámasztja, melyen minden egyes görbe a vizsgált weboldalra a keresők felől érkező forgalom százalékos arányát mutatja. E jelleggörbék szerint a leggyakoribb eset az, amikor a Google 60-100%-át, a lap.hu oldalak 0-20%-át teszik ki a keresők felől érkező forgalomnak. Emellett sok weboldalnál a lap.hu oldalak kiemelkedő szerepe miatt a Google jóval kisebb arányban továbbít forgalmat. A többi kereső fokozatosan elenyésző szerepének csak egy-egy weboldal látogatottsági arányai mondanak ellent.

Mennyire optimalizáltak a vizsgált oldalak?

Avagy másképpen megközelítve hány olyan oldal volt, ahová egyik vagy másik fontos keresőoldal nem továbbított látogatót? (Tehát nem foglalkoztak a Katalógusokba regisztrálással vagy a webhely keresőláthatósága szempontjából Problémás technológiákkkal.)

A Google minden vizsgált oldalra továbbított látogatókat, tehát mindegyik oldalról szerepelnek weblapok adatbázisában. A webhelyeknek körülbelül a 20%-a volt az, mely felé egyetlen látogató sem érkezett a lap.hu oldalakról, és kb. 10%-10% volt az olyan oldal, mely nem regisztrált a vizsla24 vagy a tango.hu felől érkező látogatókat. Mindez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a vizsgált weboldalak általában megfelelően optimalizálva lettek volna. Jelen webhelyre érkező forgalom 56%-a például a keresők felől származik: ez több mint kétszerese a vizsgált oldalak átlagának, még úgy is, hogy az oldalon inkább a Tudatos webfejlesztés, mintsem a Keresőoptimalizálás jelei érhetőek tetten.


comments:

AgentVic? -- Sat, 23 Sep 2006 05:33:07 -0500 reply
Érdekes lenne megvizsgálni egy keresés életciklusát: véleményem szerint ezek többnyire szabadszavasan kezdődnek A Google-ban, majd úgy jutnak el gyakran egy releváns lap.hu oldalra, és onnan a vizsgált webhelyekre.

AgentVic?

Re: AgentVic? -- Mon, 25 Sep 2006 03:27:19 -0500 reply
Igen, ez egy érdekes felvetés. Az a baj csak, hogy nehéz lenne vizsgálni.

JJózsef

A Goolge a legnépszerűbb kereső Magyarországon --OldalGazda, Sun, 03 Dec 2006 16:20:06 -0500 reply
http://www.fn.hu/cikk/00140000/145255/google_magyarorszag_legnepszerubb_keresoje.php

Dennis Woodside – a Google kelet-európai piacokért felelős igazgatója – szerint " Google Magyarországon a legnépszerűbb kereső, adataink szerint a netezők 36 százaléka használja, míg a Startlapot 27 százalék."

lap.hu miért kereső? -- Thu, 28 Jun 2007 18:48:31 -0400 reply
Szia, nem értem hogy lap.hu hogy kerülhetett be a keresők közé? Hiszen az egy tematikus linkgyüjtemény, vagy ilyen alapon pl. miért nem került be a hirkereso.hu is? Vagy jó lenne azt feltüntetni hogy a vizsgálat folyamán mit értettél keresőoldalak alatt és miért éppen ezek lettek kiválasztva.

bocsánat hogy kötözködöm csak nem szeretném ha sokan félreértenék és azt szürnék le a kimutatásból hogy lám a google után a lap.hu a legnagyobb kereső magyarországon. Mert nagyon meglepne hogy ekkorra lenne a hazai és nemzetközi keresési megoszlások közt (meg aztán én valahogy a Nielsen//NetRatings? kutatásokban jobban hiszek Lsd alább:

Top search engines in May 2007 Search engine Searches, 000 Growth, YTY Share Google 4,033,277 44.9% 56.3% Yahoo! 1,540,949 18.6% 21.5% MSN/Windows Live 605,400 0.8% 8.4% AOL 381,961 5.1% 5.3% Ask.com 142,418 -2.8% 2.0% My Web 61,784 N/A 0.9% Comcast 34,908 N/A 0.5% EarthLink? 33,461 21.7% 0.5% BellSouth? 30,122 N/A 0.4% Dogpile.com 26,295 -10.6% 0.4% Source: Nielsen//NetRatings?

Müller Tamás - Inter-x

lap.hu miért kereső? --OldalGazda, Fri, 29 Jun 2007 03:51:06 -0400 reply
A Tematikus katalógusok is ugyanúgy keresésre szolgálnak, mint a Szabadszavas keresők, ezért került bele a lap.hu a listába. A hirkereso egész egyszerűen azért nem került bele, mert jelentősége nem volt kimutatható, és ez nem véletlen, hiszen nem általános célú kereső, ezért kis eséllyel hivatkozhatta a vizsgált oldalakat... Hinni sok mindenben lehet, azonban én az elmúlt években munkám során nem kevés, rendkívül változatos profilú magyar oldal statisztikáit követtem nyomon, és ezalapján nyugodt szívvel elmondhatom, hogy én nem hiszem, hanem tudom, hogy a magyar helyzet sokkal másabb, mint a nemzetközi...


Google
 

A webni.innen.hu lassan nyugdíjba vonul.
Kérlek, hozzászólásodat inkább a www.oldalgazda.hu/forum oldalon tedd meg,
kiváltképp, ha OldalGazdától szeretnél választ várni és nem egy korábbi hozzászólásra válaszolsz.

Hozzászólás címe:
Hozzászólás szabályai
Hozzászólás szövege: (linket csak regisztrált felhasználók illeszthetnek be!)
Hozzászólásoddal örömet szerzel! ( 105 előfizető ) A hozzászólásokhoz JavaScript szükséges!