TITLE

december 2, 2004

A weblap címét megadó HTML elem

A HTML oldal feljlécének (<head>) egyik eleme, mely a <title> és a </title> tagok között található, és az egész oldal címének megadására és optimális esetben az oldal tartalmának tömör leírására szolgál. A böngészőablak fejlécében, a tálcán található ikonon, illetve a böngésző tablapjain kerül megjelenítésre. Ennél is fontosabb, hogy a Találati rangsor leghangsúlyosabb eleme, hiszen erre kattintva juthatunk el a keresett oldalra.

A TITLE, mint az egyik legfontosabb optimalizálandó elem

A fentiek miatt a Google kereső különös jelentőséget tulajdonít az oldal címében található Kulcsszavaknak. Ha egy kulcsszó a TITLE-ben jelenik meg, akkor az sokkal többet ér a Google szemében, mintha a weblap egyéb helyein tüntetjük fel, ezért a jó címek megírása az egyik legfontosabb tennivaló. Ez egy nagyon értékes, de korlátozott terjedelmű hely a kulcsszavak elhelyezésére, az itt szereplő vagy nem szereplő kulcsszavak döntően hatással vannak a látogatottságra. A legtöbb webmester nem foglalkozik a webodal címével, ezért a jól megírt TITLE-vel látványos eredményeket lehet elérni.

A TITLE elem a találai rangsorokban

A keresők Találati rangsoraikban a weboldalak TITLE eleme jelenik meg a leghangsúlyosabban, a legnagyobb betűtípussal, és erre kattintva juthatunk el a weboldalra is, ezért a Title elem a Listamegjelenés-optimalizálás szempontjából is nagyon fontos. (Az Open Directory Projectbe regisztrált az oldalak esetén néhány jól körülhatárolható esetben a weblap címe helyett a webhely ODP-ben szereplő leírása jelenhet meg egyes keresőkben.)

Minden weblapnak egyedi címe legyen

A TITLE taggal kapcsolatban leggyakrabban elkövetett hiba, hogy a webhely minden egyes weblapjának ugyanaz a címe. A Jól megírt weboldal esetében azonban az oldal címe a Description Meta tagokkal együtt az adott weblap tartalmának rövid, tömör leírására, összefoglalására szolgál. (A Nyitólap címe pedig ebben az esetben a webhely egészét írja le.)

Milyen hosszú legyen a TITLE elem?

A kb. 69 karakternél hosszabb cím egyik keresőben sem fog megjelenni, tehát jövőbeli látogatók számára láthatatlan lesz: érdemes ezért, ha az oldal címében egy gondolatmenet be tud fejeződni 69 leütésben, vagy legalábbis ki lehet találni, hogy mit is akar mondani a cím. Mindemellett a 6-os Internet Explorer max. 95 karaktert mutat a Title-ből, (a Firefox mondjuk ennél többet, mégis egy átlagos képernyő-felbontás mellett úgysem fog ennél több látszani.) És ha valami nem látható az olvasók számára, nos azt a keresők sem szokták annyira preferálni, mert az nagyobb valószínűséggel spammelhető. (Lásd a Meta tagok esetét.) Lehet, hogy egy adott kereső ma egy adott szituációban nem ad érte mínusz pontot, de lehet, hogy holnaptól már igen.

Ne rakjunk 8-10 kulcsszónál (hatvan karakternél) többet a TITLE-be, mert egyrészt úgysem jelenik meg a Google találati listájában több, mint 69 karakter, másrészt valószínűleg minél több kulcsszó szerepel a címben, az egyes kulcsszavak súlya annál kisebb.

A Title tag elsődleges szerepe az oldalon olvashatóak tömör összefoglalása egy-(max.két) mondatban: ha azonban ezt csak 70-80 leütéssel lehet megvalósítani, akkor sem fog összedőlni a világ.

Mi szerepeljen a <TITLE>-ben?

Nem mindegy, hogy hol helyezkedik el a legfontosabb kulcsszó,tapasztalat szerint a legjobb, ha a második, harmadik szó.

A fontos kulcsszavakat akár kétszer is elhelyezhetjük a címben.

Ne rakjunk olyasmit az TITLE-be, hogy üdvözöljük oldalunkon, és más haszontalan udvariasságok.

Ne rakjunk egyedi nevet, cégnevet, terméknevet, stb. ide, mert azt úgy is megtalálják, ha kevésbé értékes helyre írjuk.

Ne változtassuk állandóan az oldal címét. Legfőképp anélkül ne, hogy az oldal tartalma változna, mert ez hosszú távon visszaüthet.

Összefoglalásképpen: próbáljuk meg a TITLE-t az értelmes szöveg és a kulcsszógyűjtemény határán tartani, tartsuk szem előtt, hogy az oldal címe sok felhasználónak nem is tűnik fel böngészés közben, viszont a Google ezt az elemét emeli ki leginkább a weblapnak.

Ha az Open Directory Project-ben szerepel az oldal, és a keresett szó megtalálható az Open Directory Project-ben található bejegyzés címében, akkor a Google kereső ezt fogja megjeleníteni az oldal címe helyett.

Az oldalcím közvetett szerepe

Számos helyen –ahol szükség van egy-egy weblap egysoros azonosítására–, mint a böngészők könyvjelzői, vagy például az online könyvjelző-gyűjtő szolgáltatások esetén, mint pl. a del.icio.us szintén az oldalak TITLE eleme jelenik meg, ezért is fontos az értelmes, precíz, figyelemfelkeltő oldalcím.

Példák:

2004.december A Google adatbázisában megtalálható kb. tízmillió magyar nyelvűnek nyilvántartott lap közül 412 ezer tartalmazza a címében az „untitled” szót, melyeket valószínűleg valamilyen WYSIWYG honlapszerkesztő programmal csinálhattak. Javarészük (305 ezer) az „untitled document” kifejezést tartalmazza. De nemcsak ez a négy százaléknyi oldal diszkvalifikálja magát a Google-nél: azok közül, akik használják az oldal <title>-jét, sokan rosszul teszik: a „hu” kifejezés hárommillió háromszáz-ötvenezer! lap címében található. Ez azt jelenti, hogy a lapok harmadának címében vélelmezhetően szerepel a Domainnév, teljesen fölöslegesen. Ezenkívül a „honlapja” szó 238 ezer lap címében, az „üdvözöljük” szó 36 ezer feltehetőleg a webhely legértékesebb lapjának, a Nyitólapnak a címében szerepel.

A „TITLE” című bejegyzést 2004. 12. 02. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2009. 04. 30., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

Title oldalanként

2008. 12. 03. 15:37 · Névtelen hozzászóló →

Üdvözlöm,

Nagyon elgondolkodtató volt, amit olvastam, sok hibára döbbentett rá. Lenne egy kérdésem: hogyan lehet azt elérni, hogy egy hírportál minden oldalának külön title-je legyem vagyis minden esetben a cikk címe. Ehhez kapcsolódik a második kérdésem, jó-e az, ha így épül fel az oldal?

Köszönöm előre is a válaszait.

RE: Title oldalanként

2008. 12. 04. 06:04 · OldalGazda →

Örülök, ha segítettek az itt olvasottak. A megoldással kapcsolatban kérdezze programozóját, webmesterét, mert ez pusztán programozási kérdés. Nem csak hogy jó, ha minden oldalnak külön title-je van, hanem az egyenesen rossz, ha nem így van.

Kulcsszavak

2009. 02. 03. 13:52 · Névtelen hozzászóló →

Üdvözlöm

Arra lennék kíváncsi,hogy a kulcsszavakat veszővel el lehet egymástól választani? Köszönöm.

FiatalGazda

2009. 02. 03. 20:14 · Névtelen hozzászóló →

Igen, sőt, célszerű, eléggé igénytelenül néz ki ömlesztve – célszerű egy egyszerűbb mondatba ágyazni őket.

meta

2009. 02. 04. 03:15 · Névtelen hozzászóló →

az nem segitség a title felett?

meta

2009. 02. 04. 04:55 · Névtelen hozzászóló →

Old Shatterhand, akarom mondani Old Algazda legyek, ha értem, mit kérdezel. Segítség?! Ha jól látom, ez itt a TITLE topic, a kérdező vajon erre célzott? Vagy a meta keywords tag-re?

A jó Meta Title

2009. 04. 13. 12:33 · nagysanyi →

Először is, a Title elem döntő jelentőségű oldalad számára. Ha ezt elrontod akkor tehetsz akármit az oldalad sehol sem lesz a Google találatban. Ennek megírásához egy ~10 szóból álló mondat legyen elsősorban. A szavak melyeket használsz benne az oldalad body tagjában is szerepeljen. A főoldal köszöntő és ehhez hasonló szövegeket hagyd el. Legyen kulcsszóban gazdag, értelmes ( Látogatók számára ), és témába vágó. Egy szó 2x többször ne szerepeljen benne mert ez rossz hatással van, nem fogsz előrébb kerüli emiatt. Ha egy példát akarsz látni élőben akkor nézd meg az oldalt amit nemrég készítettem az oldal az olcsó szállásokkal foglalkozik: olcsoszallasok.net a címe. Ha felmész rá láthatod az egyes oldalak hogyan tükrözik az oldal body szövegét. Ha kérdésed van a Title-vel kapcsolatban, akkor írd meg ide a fórumra, és válaszolok rá szívesen.

nagy sándor

2009. 04. 14. 02:04 · Névtelen hozzászóló →

Én meg kerülném a komment spammelést, még akkor is, ha értelmes szöveg a körítés.