OldalGazda : Jároli József
keresőoptimalizálás (SEO) szakértő
Online marketing szolgáltatásaim:
Látogatottságnövelés
Keresőoptimalizálás
Keresőmarketing
 
»Bővebben»
Kapcsolatfelvétel:

 
 
Nézetek

Különböző típusú találatok együttes megjelenítése

A Google május 16-ai sajtótájékoztatóján bejelentett újdonságok közül a legnagyobb horderejű újítás az Universal Search volt: eszerint a Google fokozatosan feladja a "cipőt a cipőboltból" elvét, és a találati listáiban a jövőben egyre többször fogja - egy újfajta algoritmus alapján - keverni a különböző típusú és különböző információforrásból származó találatokat:

  • a szöveges (általános weboldal, blog, könyv), képes, mozgóképes, térképes találatok ugyanabban a listában egymás alatt fognak, hasonló formátumban megjelenni
  • a web egészéről származó információk között a [Google tartalomtároló szolgáltatásai]?ból származó találatok ugyanazon a szinten jelennek majd meg.

Információtípusok keverése

A Keresés szempontjából sokszor irreleváns a különböző típusú tartalmak együtt szerepeltetése, nem véletlen, hogy a hasonló szolgáltatásokat nyújtó weboldalak, mint pl. az http://a9.com/ csak mérsékelt sikerrel és ismertséggel működnek. A Google-nek tehát meg kell majd "tanítania" vagy legalábbis hozzászoktatnia a felhasználókat ehhez az új funkcióhoz (ami bizonyos szempontból bonyolítja a rendszer használatát, ez pedig ellentétes a bevezetés indoklásában kifejezett egyszerűsítésre törekvéssel).

A Keresőoptimalizálás komplex világát tovább fogja bonyolítani, hogy a weboldalak látogatottságának növelésében a szövegek mellett fokozatosan egyre fontosabbak lesznek a képek, videók, térinformatikai adatok. Egyre gyakoribb tanács lesz, hogy pl. minél több videót töltsenek fel az optimalizálandó oldalra. Ráadásul pl. a videók feltöltése jelenleg sokkal nagyobb problémát jelent saját szájtra, mint valamilyen videómegosztó oldalra: ezek a technikai korlátok ezért újfajta tendenciákat hozhatnak magukkal.

Információforrások keverése

A kereső felhasználói felületének megváltoztatását nemcsak azzal lehet indokolni, hogy a felhasználóknak ezáltal hatékonyabb keresést nyújt majd az új felület, hanem egyúttal a különböző szolgáltatások felhasználói felületét átrendezve és egyesítve a Google az eddiginél sokkal hangsúlyosabb szerepet ad majd könyvkeresőjének, videómegosztó szájtjának. Ezzel a lépéssel tovább nő a Google webes monopóliuma, mivel csökkenni fog az általa a web Google-n kívüli részére továbbított forgalom, másrészt a Google tartalomtároló szolgáltatásai hatalmas előnybe kerülnek a hasonló konkurens oldalakhoz képest. A felhasználókban pedig erősödni fog a "web = Google" képzet.

Előbb-utóbb ezzel az újfajta módszerrel a konkurens speciális tartalomtároló oldalak (videómegosztó szájtok, stb.) ajánlatai is meg fognak jelenni a találati rangsorokban, ez azonban - hacsak nem változik gyökeresen a Google hozzáállása a kisebb piacokhoz - nagy hátrányt fog jelenteni kisebb regionális tartalommegosztó szájtoknak (pl. magyar videómegosztó oldalak). A helyzet hasonló lessz ahhoz, mint amikor pl. a Google Analytics rendszere nem ismeri fel, hogy a tango.hu felől érkező találatokat nem a közönséges hivatkozások (referral) között, hanem keresők felől érkező forgalom között kell felsorolni, míg a Yahoo! kereső felől érkező forgalmat megfelelően azonosítja. Kevéssé valószínű továbbá, hogy a közeljövőben pl. Magyarország legnagyobb személy-adatbázisa, ki kicsodája, az www.iwiw.hu szolgáltasson találatokat ebbe az egyesített találati rangsorba, noha személyekre, nevekre történő keresés esetén jelenleg az esetek döntő hányadában sokkal hasznosabb eredményeket szolgáltat, mint a www.google.hu.

A Keresőmarketing újfajta "szakágai" jöhetnek létre: az egyes Közösségi linkoldalak működésének ismerete eddig is szerves részét képezte -elsősorban az angol nyelven történő- keresőoptimalizálásnak, de eztán egyre több weboldal és webes szolgáltatás működésével és a marketingben betöltött szerepével kell majd dedikáltan, egyre mélyebbre hatóan foglalkozni.

További olvasnivaló

A kérdéses sajtótájékoztatón bejelentett egyéb újításokról részletesebben itt lehet olvasni:


comments:

Magyar cikkek az új keresőalgóról --OldalGazda, Fri, 25 May 2007 05:52:24 -0400 reply

Is Google Backing Off From Universal Search? --OldalGazda, Wed, 17 Oct 2007 11:00:29 -0400 reply
http://blogs.mediapost.com/search_insider/?p=637

Érdekes gondolatok az univerzális találati rangsorok sikeréről, sikertelenségéről, és annak lehetséges okairól.

Google (videó)kereső -- Thu, 26 Feb 2009 05:55:24 -0500 reply
Írd be a Google-ba, hogy "yamaha banshee". Szerintem érdemes akár print screen-nel elmenteni.

Google (videó)kereső --OldalGazda, Thu, 26 Feb 2009 06:00:08 -0500 reply
tényleg érdekes találati lista...

Google (videó)kereső -- Thu, 26 Feb 2009 08:43:47 -0500 reply
A vásárlást nem segíti elő, ha megkapom azokat a találatokat amiktől kedvet kaptam a vásárláshoz. De ha szűkítem "Oldalak ebből az országból: Magyarország"-al, akkor mindjárt megnyugtatóbb. Már aki ideges volt emiatt, annak :-)


Google
 

A webni.innen.hu lassan nyugdíjba vonul.
Kérlek, hozzászólásodat inkább a www.oldalgazda.hu/forum oldalon tedd meg,
kiváltképp, ha OldalGazdától szeretnél választ várni és nem egy korábbi hozzászólásra válaszolsz.

Hozzászólás címe:
Hozzászólás szabályai
Hozzászólás szövege: (linket csak regisztrált felhasználók illeszthetnek be!)
Hozzászólásoddal örömet szerzel! ( 105 előfizető ) A hozzászólásokhoz JavaScript szükséges!